31 Mart 2014 Pazartesi

birini ekmek ^^


Evet bugünkü e^3 dersinde "to bail on somebody" hakkında konuşacağız. Ve eminimki herkes bir kerede anlıyacak. To bail on somebody şöyle açıklayım diyelim arkadaşlarınız ile sözleştiniz falanca mekanda buluşcaksanız herkes o tarih ve saatte o anlaştığınız mekandaydı fakat bir kişi yoktu işte bu kişi sizi eken kişi yani that guy has bailed you.  Anlamadınızmı o zaman Coach Shane i dinleyin ^^

30 Mart 2014 Pazar

you dont need to anything......




for to get free 8 DDM lessons. yes todays expression is related to what ı m trying to say ı hope you get it :)
Lets think you buy something but after for completely have it you have to do some kind of thing. Yeahh ı know ı m bad at teaching but what can do ı m not Coach Shane ^^ lets watch



Bugünkü ifade kısaca bahsetmek gerekirse bir şeyler alırsınız yada netten birşeyler izlemek istersiniz fakat bunu yapmak içinde bir takım birşeyleri yerine getirmen lazım işte bugünkü ifade umarım anladınız.
Neyse Coach Shane kadar olmasamda birşeyler yapmaya çalıştım ^^

29 Mart 2014 Cumartesi

dürüst ol gerçeği söyle ^^



Artık dump yok bugünkü ifademiz son derece güzel to "to put it bluntly"  ne demek peki bir konu üzerindeki fikrini karşındaki insanı düşünmeden direkt olarak beyan etmektir. Diyelim arkadaşımız saçların kestirmiş geliyor size nasıl olmuş diye sizde direk olarak kötü olmuş vs vs gibisinden fikrinizi söylüyorsunuz genel olarak anlamı bu örnekler çoğaltılabilir gelin coach shane i izleyelim birde ^^

28 Mart 2014 Cuma

vee son "dump" lu ifade ^^



Yeah ı know ıt s been so much with dump expression but they were really useful right ? ok then today the last dump expression is coming and ı bet u ll like it. it basically mean throw something out lets listen Coach Shane and try to understand what that mean is ^^


Eveett biliyorum dump lı ifade çok oldu ama hepside birbirinden güzeldi değilmi ? Bugün sonuncu dump lu ifade ile karşınızdayız basit olarak birşeyleri atmak anlamında kullanabiliriz. Özellikle eski bozuk yiyecek vs.
Gelin Coach Shane e kulak verelim ^^





27 Mart 2014 Perşembe

İçini Dökmek ^^








Evet bir diğer dumplu ifade fakat oldukça kullanışlı "to dump on someone"  yani birine içini dökme dert yanma dertleşme son derece basit ve etkili gelin Coach Shane i dinleyelim birde

26 Mart 2014 Çarşamba

dump lı ifadelere devam fakat bugünkü biraz farklı :D



Yes again we r going with "dump" expression but today is for men actuallly dont know why this is for just men but ı ll ask it dont worry.  take a dump/shit/crap/poop  yeah ı believe you get it ^^ if not watch the video


Evet bir diğer "dump" lu ifade ile devam ediyoruz fakat bugünkü erkeklere özel. Genel olarak çömelip malum boşaltım olayını gerçekleştirme işlemi her neyse videoyu izleyin ^^

25 Mart 2014 Salı

yeahh again dump :D



eevveett bir diğer dump lu ifade ile devam ediyoruz. Tahmin edebileceğiniz gibi dump kötü anlamında kullanılıyor. Fakat birazdan izleyeceğiniz video da göreceksiniz bir yer düşünün gerçekten mekan olarak çok çok kötü fakat yemekleri bir okadar mükemmel evet gelin Coach Shane i dinleyelim ^^

24 Mart 2014 Pazartesi

DD 251 Answers ^^



Eveett nasıldı o kadar zor değildi değilmi evet duymak istediğim bu işte hadi gelin bir kez daha dinleyip telafuz konusunu birde Coach Shane den dinleyelim..

What do you think when people call you a villain? When people root against you? You seem like a nice kid to me.

It's a game and we're playing for real money. So, I understand if you find...I understand if you find me an unpleasant person or find me unpleasant to watch—my feelings are a little bit hurt by that.

DD 251 Challenge



Amerikan bir yarışma programına ait olan diktede  haftalardır yarışmada galip gelen çocukla ilgili zor gibi gözüken ama umarım o kadarda zor olmayan bir görev sizi bekliyor. Bu diktenin cevabını hemen ardındaki videoya koyacağım. Başarılar.

He/She dumped me :(



Especially in relationship it seems we r gonna use this expression so often ( ı hope we dont use it very often^^)   Basically mean is cheat somebody for another person. Lets try to watch Coach Shane ^^


Özellikle ilişki durumlarında bu ifade çok tutar neden mi. entirakalar aldatılmalar vs günümüzde çok yaygın evvet tam anlamıyla aldatılmak yada bir kenara atmak anlamına gelen ifadeyi gelin birde Coach Shaneden dinleyelim. ^^

23 Mart 2014 Pazar

Bir diğer Dump lu ifade ^^



Well yeah today it s gonna be 3rd expression with dump. But its very useful. I ll explain it to you very shortly then after when you listen it ll be permanent.  I hope ^^  Dumpster is basically where we put our garbage. especially if we r living in a aparment. That s all lets listen Coach Shane ^^

Bugünkü ifademiz bir diğer dumplu ifade fakat oldukça kullanışlı. Kısaca açıkladıktan sonra ne olduğunu zaten anlıyacaksınız. Dumpster özellikle apartmanda yaşayanlar bilir çöpleri attığımız yer tabiki evin dışındaki büyük konteynırlardan bahsediyorum. Şimdi söz Coach Shane de ^^

22 Mart 2014 Cumartesi

DD 252 Answers


Georgio! Nice duds!
Eh? You're telling me, huh?


Yeahh actually it s very simple rightt ??  Of course but what does make it hard ? the pronunciation. but dont worry if you keep up with Coach Shane you ll make it.

And maybe if you want much more than this you may think to join DDM . Ok enough advertisement ^^ lets watch video and try to dictate one more time.. Good luck !!


Aslında dikte etmemiz gereken çok basit değilmi ? peki bunu zor kılan ne ? tabiki telafuz fakat telaş yok Coach Shane size yardım edecek tabiki onu izlemeye devam ederseniz. Kim bilir belki ileride DDM üyesi olmaya karar verirsiniz neyse reklam yapmayalım ^^
Bir kez daha izleyip dikte etmeye çalışalım... Başarılar !!

DD 252 Challenge


Evet bugünkü dikte The Seinfeld den geliyor. Çok kısa iki cümle george ile jerry arasında hadi bakalım kim başaracak ^^

Kendini çok bitkin pis uyuşuk kötü hissetme durumu



Yeeaahh I know maybe ı couldnt express this fully but when you want to translate in turkish. It loses its magic so ı want you guys to listen Coach Shane's definition and do your own. And so ı think this way is much more helpful for you


Evet arkadaşlar tam olarak açıklamak zzor olsa bile ana fikri verdiğimi düşünüyorum. Amerikan söz grubu sonuçta bizim dilimize çevrince aynı etkiyi tutturmak zor. O sebeple Coach Shane i iyi dinleyip kendi yorumunuzu yapmanızı bekliyorum bu sayede daha iyi öğrenmiş olursunuz.

21 Mart 2014 Cuma

dı dam dı dam dı dı dı dı :p


the dump basit olarak çöplük demek. Aslında fazlada anlatılacak birşey yok gelin göz atalım videoya

Where you going?
The dump.
You got room for some magazines?
No! You need to recycle those!

20 Mart 2014 Perşembe

DD 253 Challenge // a very big jump to DD 253 ^^



Yes everbody in todays DD challange our work is seems little bit easy but according to whom off coursee it s easy for Coach Shane' s students.  And also ı wanna explain why ı jumped that much because ı wanted to test you if you are cheating ^^   Our goal is perfection but how ll we do this. Of course doing the dictation in one time but Coach shane let us to do it at least in 3 times. if we get the words just in 3rd time its good.  Today dictation just one sentence so give it a try and wait the next video. Until then take care !!



Bugünkü DD görevi basit fakat kime göre tabiki coach shane öğrencilerine göre. Ve neden bu kadar hızlı bir geçiş yaptın diyenler için cevap veriyorum. Sıradanlık iyi değildir. Ve kötü bir haberim var bu dikte videosunun cevap video su yok dolayısıyla kendinizi zorlayıp anlamak durumundasınız. Mükemmel derecede dikte için tekte anlamak önemli tabiki ama 3 kere dinleyip hatasız bir şekilde dikte edersenizde güzel bir sonuç. Neyse laf uzadı bir sonraki DD cevap videosunda görüşmek dileği ile

Sevinçten mutluluktan tepetakla olmak :D



head over heels ,  prensip olarak hepimizin başı topuklarımızın üstündedir. Peki çok sevinçli olduğumuz zamanki düşünelim taklalar atarız döne döne yürürüz vs prensip olarak videoda bu bahsedilmektedir. Tabi şimdi ben anlatınca büyüsü kaçmış olabilir ama birde siz dinleyip kendi yorumunuzu paylaşın ^^


What do you think?
Oh, I'm head over heels!
You like it?
It's the perfect car! I'll take it!

19 Mart 2014 Çarşamba

DD6



DD5 son derece güzel bir dikte idi. Bir hoca ve öğrencileri var. Hoca buraya balonlu sakız çiğnemeye ve sizi pataklamaya geldim diyor ( hafifletilmiş versiyon kusura bakmayın :)) ))   ve kötü haber ise tüm sakızları bitmiş ^^

I have come here to chew bubblegum and kick ass...and I'm all out of bubblegum!

DD6 ise muhteşem dizi Seinfeld den gelecek. Kramer adlı karakteri iyi dinleyip ne demek istediğini bir kenara not edelim .

son pişmanlık neye yarar ^^



Son pişmanlık neye yarar herşeyin bedeli var....Evveett pişman olmamak için önceden tedbir alıp ona göre kendimizi hazırlamamız lazım bugünkü Coach Shane dersi tam bu durumu açıklar nitelikte dinleyip anlamaya çalışalım ^^

Last regret doesnt help anything everthing has a cost.. Yeeess before we regret something need to do and should prepare ourself to this incident. İn todays lesson Coach Shane talks about what ı am trying to say ^^ Lets start watch and try to understand this wonderful expression ^^

Today's E-cubed:
Oh, the weather looks great!
Yeah, it does. Got your umbrella?
What for? It's sunny!
Better safe than sorry~

18 Mart 2014 Salı

Daily English Dictation 5



DD4 nun cevabı ile başlayalım.

Don't ever let somebody tell you you can't do something.


DD5 nun konusu ise eski bir film den gelecektir. "They live"  adlı filminin neşeli başrol karakteri sizlere dikte için bir kaç birşeyler mırıldanacak ^^

derine inmek ^^


So, how was DDM100?
It was great! We dug deep into sandwiches.
Sandwiches?
Yeah! Coach Shane and his mom showed us how to make four different kinds of typical, American sandwiches!


Kısaca açıklamak gerekirse bir konu veya bir sorun üzerinde veya öğrenci iseniz bir soru üzerinde derinliklerine kadar inip araştırma yapmak 

17 Mart 2014 Pazartesi

DD4 ve DD3 cevabı ile devam edelim !!



DD3 cevabı
Linus: There are three things I have learned NEVER to discuss with
people: religion, politics and the Great Pumpkin!


DD4 nun konusu ise Will Smith in filmi "mutluluğun peşinde" adlı filmden olacak umarım DD3 ü yapamayanlar bunda başarılı olabilirler.
Başarılar. ^^

Burnunuzu temiz tutun ^^


"Keep your nose clean"  acaba gerçekten burun temizliği ile ilgisi varmı.Gelin Coach Shane den dinleyelim.

Where's the seminar?  ----- seminar nerede
In Las Vegas!   ---------- Las Vegasda
That's the City of Sin! ----- Günah şehri Las Vegas ?
Yeah!!--------------------------- Evet ^^
Keep your nose clean~  ----------- Beladan uzak dur, burnunu herşeye sokma ^^

16 Mart 2014 Pazar

Q&A: Dark L versus Light L









L sesinin nasıl doğru kullanılacağından ve iki L harfinin dilin üst bölgesine temas ettiğini fakat "dark L" daha çok temas ederken "light L" daha az temas ediyor.  Buradan anlatması biraz zor olsada dinledikten sonra herhangibir sorununuz kalmayacaktır ^^   Fakat fazlada "dark L ve light L" arası farka takılı kalmamamızı öneriyor. Öncelikle hedefimiz L i doğru kullanmak zaten sonraki durumlarda otomatik olarak farkında olmadan kullanabiliyor duruma geleceğiz. ^^

DD3 ^^


The answer :
 George: Jerry, what time do you have?
Jerry: I have 5 o'clock.


Bu derste önemli olan 7 Hs kuralından bahsediyor. "I ve 5 o'clock" birazda Coach Shanenin anlatımını dinlerim derim :)

DD4 da ise konu 1 cümle ve çok zor olmayan Charlies Brown un arkadaşı olan Linus u konu alıyor ( Umarım herkes snoopy biliyordur. snoopy hani şu köpek olan beyaz renkli vs  :)

Her neyse DD3 ün sonunda bu 1 cümlelik dikteyi umarım herkes anlar ^^

You already dont know Coach Shane thats pathetic !!!!



Halen DDM üyesi olmadınızmı işte bu acınası , üzücü bir durum !!! Bu video da "thats pathetic" nedir nasıl kullanılır bir göz atalım.
Bu da videoda geçen örnek cümle

How do you spell raisin? With an "i" or an "e"?
An "i".
What about streusel? Two "s"s?
No. One. Your spelling is pathetic!

15 Mart 2014 Cumartesi

DD2 ve DD1 cevabı ^^



DD2 dikte videosu DD1 nin cevap ve telafuzundan sonra verilmektedir. Dikkatle dinleyip küçük detayları kaçırmamanızı tavsiye ederim. Haberin orjinali "Associated Press" e aittir dilerseniz DD1 videosu altında ilgili habere ait link mevcuttur.

DD1 de dikte edinmesi istenen paragrafı aşağıda veriyorum.
Mother Teresa, who received a Nobel Peace Prize for her work on behalf of the poor, dies in Calcutta, India—she was 87 years old.

DD2 den söz etmek gerekirse "Seinfeld."  adlı sit-com dan bir kesit dinleyeceksiniz. Oldukça kısa olmakla birlikte ilk başta anlaması güç olabilir. Ama tıpkı Coach Shane dediği gibi anlayana kadar dinleyin fakat ilk 3 denemede anlamanız sonucu mükemmellik yolunda adım atmışsınız demektir. :)

DD2 nin cevabını DD3 videosunda vereceğim o zamana kadar iyi şanslar ^^

İs it all greek to you ?? no problem as long as if you keep up with coach shane's videos ^^


Arkadaşımızın elyazısını anlamadığımız zamanlar olmuştur ve dönüp te çince mi yazıyorsun oğlum tarzında serzenişler etmişizdir. Aynı şey doktor reçeteleri için de geçerli tabiki ^^  Bugünkü e^3 dersinde gelin amerikalılar bu durumu nasıl ifade ediyor bir göz atalım.

Time to time we had some problems with handwriting with our friends. İt s also valid for doctor s recipe too. İn today s e^3  Coach Shane ll give us different kind of usage of this phrase "it's all Greek to me"  Lets take a look and try to understand of usage in daily life ^^

14 Mart 2014 Cuma

Daily Easy English Expression 0001 -- 3 Minute English Lesson: How ya' doin? (How are you doing?)


Bu video da "how are you doing" aslında bu şekilde söylenmeyip " ya  doin" şeklinde hızlı ve anlaşılması zor bir durumda olabileceğini aktarıyor. Aslında küçük basit ve etkili bir video :)

Daily English Dictation 1: Learn English Listening Skills

video

Eveeett ilk derste işleyişin nasıl olacağından hangi konulardan konuşacağı hakkında bahsediyor. Günlük olarak video çekimleri yapmaya çalışacağından ve bunların kısa cümlelerden oluşacağı hakkında bilgi veriyor. Tabii tek seferde anlama durumunuz oldukça süperdir :) fakat 5 kez bile olsa anlamaya çalışmanızı istiyor.
Bu video da nobel barış ödülü alan ve 87 yaşında ölen rahibe teresa hakkında kısa bir dikte etme cümlesi mevcut iyi şanslar :)